Op onze website staan honderden video’s, waaronder de complete webinars over de deadlift, squat en bench. In navolging op deze techniek webinars hebben we per oefening video’s geschoten met de meest voorkomende ‘fouten, hoe je zwakke plekken kunt herkennen en versterken, en de invloed van lichaamsbouw. In onderstaande video leggen we tot in de puntjes uit wat de invloed is van de lengte van jouw ledematen voor een deadlift. Sumo deadlift met korte armen? Conventionele deadlift met korte benen? Blijf sowieso kijken tot het einde van de video voor de sterke conclusie en wijze les.

Wat is de invloed van de lengte van jouw ledematen voor de deadlift?

Je hoort vaak discussies over hoe je ‘jouw’ sterkste deadlift variant kunt kiezen. Moet je conventioneel of sumo deadliften? Waarom zou je eigenlijk kiezen vraag ik me altijd meteen af? Meestal hoor je dat je het beste kiest voor een sumo deadlift als je lange benen hebt en/of korte armen. En het tegenovergestelde: kies voor een conventionele deadlift als je lange armen en korte benen hebt. Het klinkt allemaal heel plausibel maar in mijn opinie kan deze discussie geen zwart-wit antwoord hebben. Hoe ik erover denk zie je in onderstaande video (als je lid bent).

conventionele deadlift met lange armen en korte benen

Volgende deadlift versterkende video’s

Hieronder zie je een lijst van alle video’s die nog verschijnen om je deadlift te versterken. Als een video online staat herken je dit aan een ‘groene’ tekst. Dit is de eerste video in de volgende sterke reeks:

  • sumo of conventionele deadlift – wat is de invloed van de lengte van jouw ledematen?
  • herken jouw zwakke plek door de conventionele met de sumo deadlift te vergelijken
  • Ronde bovenrug het gevolg van zwakke heup of zwakke bovenrug-strekkers?
  • Zwakke plekken tijdens de conventionele blootgelegd + versterkende oefeningen
  • Zwakke plekken tijdens sumo deadlift blootgelegd + versterkende oefeningen
  • Bolle onderrug? Kwestie van techniek of zwakke plek?