Invloed grip positie tijdens bankdrukken
Techniek versterken

Maakt het voor kracht en spiergroei uit waar je je handen plaatst? Train je meer borst door een bredere greep? En waar komt het ‘vuistje’ bij bankdrukken vandaag?

3 zwakke plekken in de bench press
Techniek versterken

Je faalt tijdens het bankdrukken door de zwakste schakel. Krijg je de stang niet van je borst? Nier verder dan een paar centimeter? Of lukt het niet om je armen helemaal uit te strekken? Kijk dan deze video

Enkel blessure
Webinar

Geen sterke verhalen over enkel blessures. Vandaag bespreek ik met wouter de klassieke enkel verzwikking en hoe je hiervan herstelt. En natuurlijk hebben we het ook over preventieve middelen als enkelbanden en braces.

Bolle onderrug in de deadlift – techniek issue en gevaarlijk?
Techniek versterken

Waarom maak je een bolle of ronde onderrug tijdens een deadlift? Is dit gevaarlijk? En nog belangrijker: hoe los je dit op? Kijk de video voor al deze antwoorden.

Falen tijdens de deadlift – zwakke plekken herkennen
Techniek versterken

Waarom krijg je de stang niet van de grond? Wat is de reden dat de stang niet voorbij de knieën komt? En hoe voorkom je het probleem van niet volledig kunnen strekken?

Stang-, hand-, pols-, elleboog- en nekpositie tijdens de squat
Techniek versterken

Een bomvolle mini webinar met de kleinste details tijdens een squat. Kleine details die soms wel een duidelijk verschil kunnen maken, maar zeker niet altijd.

Knie blessures
Webinar

Er zijn ongelooflijk veel knie blessures. Denk bijvoorbeeld aan meniscus, kruisbanden, andere banden, lopersknie en springersknie. Het sterkste is dat we ze bijna allemaal bespreken.

Alles over squat diepte en invloed van schoenen
Techniek versterken

Hoe diep ‘moet’ je squatten en wat is de invloed van een platte schoen en een schoen met een verhoogde hiel?

Wat zegt een verschil tussen de sumo en conventionele deadlift?
Techniek versterken

Wat zegt het over jouw sterke en zwakke punten als je met een sumo deadlift meer kilo’s kunt liften dan met een conventionele deadlift? En wat als dit andersom is?

Lies blessures

Wist jij dat er geen ‘lies spier’ bestaat. Toch bespreken we de meest voorkomende liesblessures en hoe je hiervan herstel. Inclusief 2 hele fijne rekoefeningen.

Bolle bovenrug tijdens een deadlift – wat zegt dit?
Techniek versterken

Een bolle bovenrug tijdens een deadlift hoeft je kans op blessures niet te vergroten. Dit zegt vaak eerder iets over de kracht van je heupstrekkers. Een iets moeilijkere video waar ook het concept werkarm wordt uitgelegd.

Bil blessures
Webinar

In deze webinar kijken we naar de twee meest voorkomende bil blessures en waarom jij de hip thrust waarschijnlijk beter kunt doen. Ken jij trouwens de piriformis al?

Aspecifieke rugklachten webinar
Webinar

Bijna alle lage rug klachten zijn aspecifiek. Dat houdt in dat niemand precies weet wat de oorzaak is. In deze webinar helpen we je om toch specifiek aan je herstel te kunnen werken.

Wat is een butt wink tijdens de squat?
Techniek versterken

Een butt wink tijdens de squat is vaak geen anatomische probleem. Met andere woorden, hier kun je vrij eenvoudig vanaf komen. Geef in ieder geval niet je hamstrings de schuld.

Verschil tussen front squat en back squat
Techniek versterken

In deze video laten we je het verschil zien tussen een front squat en back squat. De activatie van de quadriceps is nauwelijks verschillend. Wat het verschil wel is… kijken maar!

3 oefeningen om je voetpositie tijdens de squat te versterken
Techniek versterken

Verplaatst de druk in jouw voeten naar binnen, buiten, voren of achteren tijdens een squat? Met 3 van mijn favoriete oefeningen los je bijna alle problemen op.

Knieën naar binnen tijdens de squat? Zo los je het op
Techniek versterken

Als je knieën tijdens een squat naar binnen knikken, gaat dit ten koste van een sterke bewegingsbaan. Het is niet meteen blessuregevoelig, maar op de lange termijn zou het in je nadeel kunnen werken. Met 3 oefeningen in deze video los je het probleem waarschijnlijk snel op

Geen sterke verhalen over de hernia – deel 2 (oefeningen)
Webinar

In deze video zie je de favoriete oefeningen van fysiotherapeut Wouter Egberts voor de verschillende herstelfases van een hernia blessure. Deze oefeningen worden ook gebruik bij vele andere onderrugblessures.

Hip shift in squat oplossen
Techniek versterken

Heb je last van een hip shift in de squat? In deze video vind je 4 mogelijke oplossingen. Hopelijk is het een anatomisch probleem, want dan ben je er letterlijk in 1 seconde vanaf.

Geen sterke verhalen over de hernia – deel 1
Webinar

Wat is een hernia? Hoe herken je hem en hoe ziet het herstelproces eruit? Dat en meer in het eerste deel van de hernia webinars.

Heup als zwakke plek in squat herkennen
Techniek versterken

In 3 minuten leer je in deze video de heup als zwakke plek in een squat herkennen. Inclusief 3 oefeningen om je heupstrekkers te versterken.

Invloed lengte ledematen op keuze deadlift
Techniek versterken

Kies je voor een conventionele deadlift of een sumo deadlift? Wat is de invloed van de lengte van jouw armen en benen op de kilo’s aan de stang bij de verschillende deadlift varianten? Een discussie die niet gevoerd zou hoeven worden.

Geen sterke verhalen over schouder blessures deel 2
Webinar

Het tweede deel van geen sterke verhalen over schouder blessures gaat over band- en peesletsel. We bespreken onder andere hoe je dit herkent, wat het belang van snel handelen is en wanneer je weer zelfstandig oefeningen kunt doen.

Herken een core weakness in de squat
Techniek versterken

Hoe kom je erachter dat jouw core de zwakke schakel is tijdens de squat? Dat is wat je leert in deze video. Natuurlijk inclusief oefeningen om de core specifiek voor de squat te versterken.

Herken een quadriceps weakness in de squat
Techniek versterken

Hoe kom je erachter dat je quadriceps de zwakke schakel zijn tijdens de squat? Dat is wat je leert in deze video. Natuurlijk inclusief oefeningen om de quadriceps te versterken.

Geen sterke verhalen over schouder blessures deel 1
Webinar

In het eerste deel van geen sterke verhalen over schouder blessures kijken Wouter en ik onder andere naar de ‘stekende pijn’ tijdens bijvoorbeeld schuin bankdrukken, hoe instabiliteit ontstaat, oefeningen om schouderblessures te voorkomen/genezen, de heb ik last van een slijmbeurs ontstekingen en nog veel meer.

Geen sterke verhalen over blessures en letsel aflevering 1 – wat zijn blessures?
Webinar

Wij zijn echt net Netflix! Een nieuwe 11-delige serie over de meest voorkomende blessures en letselschade. Deze aflevering gaat over wat blessures zijn en met welk stappenplan je deze te lijf gaat.

How to deadlift webinar
Webinar

Geen sterke verhalen over de deadlift! Leer in 25 minuten alles over deze sterke oefening, voor zowel de conventionele als sumo deadlift. Van voetpositie tot handpositie en van beweging tot spieractiviteit.

Jouw voedingsschema bepaalt het resultaat van het trainingsschema
Q&A

Ik heb hier eerder al een artikel over geschreven. Voeding is niet belangrijker dan training, maar bepaalt wel het resultaat van je trainingsschema. Een spiergroei-schema kan zomaar spiermassa verlies opleveren als je ‘verkeerd’ eet…

Oefeningen herhalen is onwijs belangrijk
Q&A

Oefeningen herhalen om er beter in te worden is een reden om het te doen. Echter, de belangrijkste reden voor herhaling is om te weten of je progressie boekt. In 8 minuut 20 ben je helemaal bijgepraat.

Wat is de sterkste rug positie tijdens een pull down?
Q&A

Heb je een holle rug tijdens een pull down? Een rechte rug? Of gaat je rug van een rechte positie naar een holle positie? Leer in 2 minuten alles over de grote rugspier tijdens de pull down.

3 oplossingen voor knie valgus tijdens de squat
Q&A

Vallen jouw knieën naar binnen (knie valgus) tijdens een squat of heb je platvoeten? Bekijk in deze video 3 simpele en zeer effectieve oefeningen om dit probleem op te lossen.

How to bench press webinar
Webinar

Geen sterke verhalen over bankdrukken in de how to bench press webinar. Van voetpositie tot bar path en van kracht tot spiermassa. In 15 minuten leer je alles over bankdrukken. Zie dit artikel voor de specificatie per minuut.

Hoe effectief is een ‘booty band’ voor grotere billen?
Q&A

Zorgt een booty band tijdens bijvoorbeeld de squat, leg press of hip thrust voor meer spiergroei? Oftewel, groeien de zijkant van je bilspieren meer als je de band toevoegt aan deze oefeningen…?

101 course vrouwen deel 1 – leer sterker trainen
Webinar

Haal het sterkste uit je trainingsschema’s! In het bijbehorende artikel vind je een handleiding bij de video. Van voeding tot training en van drukke gym tot oefeningen die je niet kent.

101 course mannen deel 1 – leer sterker trainen
Webinar

Haal het sterkste uit je trainingsschema’s! In het bijbehorende artikel vind je een handleiding bij de video. Van voeding tot training en van drukke gym tot oefeningen die je niet kent.

How to squat webinar
Webinar

De geen sterke verhalen over de squat webinar gaat natuurlijk over de squat! Onder andere welke spieren doen mee, hoe doe je de beweging en wat is de invloed van individuele verschillen. In 22 minuten de squat van A tot Z!

Q&A #02 – bulken en cutten
Q&A

Topics aflevering #2: wat is bulken? Wat is cutten? Hoeveel kun je het beste extra eten voor beginners en gevorderden? Zorgt nog meer eten voor nog meer spiergroei? En eerst bulken en dan cutten of andersom?

Versterk je trainingsschema deel 1
Webinar

In deze video kijken we naar de klassieke ‘upper-lowerbody schema’s’ en de ‘push-pull-leg programma’s’. Kunnen we deze schema’s versterken?

Q&A #01 – afvallen en spiermassa behouden
Q&A

Topics aflevering #1: Verlies ik veel spiermassa als ik wil afvallen? Beter meer herhalingen met minder gewicht of juist niet? En hoe weet je of je spiermassa verliest?